Comments 0
מחשבים ואינטרנט
תשומת לב
לכל אתר יש בערך 8 שניות בממוצע עד שהגולש לוחץ "אחורה" בדפדפן.
כורת בולטת, מילות המפתח שאמורות להשאיר את הגולש באתר "מודגשות"
דבר לעניין
קצר וקולע, אין הסבר אחר, באם הגולש ירצה לקרוא מאמרים מקצועיים יחפש אתר למאמרים, אם ירצה חדשות יפתח חדשות ערוץ 2.
אל תתן לגולש לחפש את מה שהוא רוצה תן לו את זה ישר ובפנים.
עימוד
אל תפחיד את הגולש אחרי שתפסת את תשומת ליבו אל תשים באמצע העמוד גוש של 20 שורות טקסט עם גופן בגודל 10.
צור רווחים, גודל גופן לפחות 13.
תמונה
"תמונה שווה אלף מילים" אבל לא כל תמונה יש מיליארדים של תמונות שלא מעניינות.
עדיף 2 תמונות איכותיות שיתפסו את הגולש מאשר לשים הרבה תמונות ולתת לגולש לחפש את היפות והמענינות אותו.
ניווט
הגלישה באתר חייבת להיות "גלישה" אסור שהגולש יחפש לאיפה ממשיכים מפה.
בתפריט טקסטואלי שיהיה תמציתי, בתפריט גרפי שיהיה ברור ו"מזמין"
הגולש הוא בעל הבית
כל מילה או תמונה ששמת באתר עצור וחשוב טוב טוב, זה מעניין אותך או את הגולש?
כל הזמן תסתכל בעיניים של הגולש, אחרי שהבאת אותו לאתר צריך לגרום לו להמשיך לקרוא.
יושרה
הגולש רוצה להאמין למה ששמת באתר אל תתן לו סיבה לפקפק בכך.
תעודות, תמונות, המלצות, קישורים ללקוחות וכל מה שיכול לתת גושפנקא.
דבר בגובה העיניים
דבר תמיד תמיד בשפת הגולש, אל תשלח אותו לחפש במילון פירושים ולא להתקשר לחברים לגבי ראשי תיבות שלא הבין את פירושם
תעביר את המסר שלך במילים פשוטות וברורות כך שכמה שיותר גולשים יבינו במה מדובר.
פניה אישית
דבר עם הגולש כאילו אתה מולו בפגישה, גוף ראשון נוכח.
הגולש מאמין באינטימיות, אוהב לעשות עסקים עם מי שהוא מכיר.
עיקביות
אל תבלבל את הגולש השתמש תמיד באותו הפונט באותו הגודל באותם צבעים.
תן לו להיות בשליטה להרגיש נוח ולהמשיך לגלוש באתר שלך.

internetבמאמר זה אגיש לכם בקצרה את מגוון אתרי האינטרנט הקיימים ברשת.

 

כרטיס ביקור / עמוד נחיתה / mini site

עמוד אינטרנט שיווקי שמטרתו להציג בכמה מילים + עיצוב יחודי המושך את העין ונותן לגולשים המגיעים ישירות או מהפניות של באנרים, מודעות או מנועי חיפוש למוצר או שרות מסוים.

 

מחקרים מעידים כי רבים מהגולשים המגיעים לאתר האינטרנט אינם ממשיכים לבצע "אקט" של טלפון, שליחת טופס צור קשר או ביצוע הזמנה והפיכה ללקוח מכיוון והגולש מאבד עניין כשנכנס לאתר.

בדרך כלל הגולש מגיע אל אתר הבית של החברה המלא באינפורמציה שאינה מעניינת את הגולש או טקסטים ארוכים ומתישים והגולש מממשיך בגלישה לאתר אחר ובכך בעלי האתר מחמיצים הזדמנות לבצע "מכירה".

עמוד הנחיתה נועד למנוע פספוס כזה שבו גולשים אינם הופכים ללקוחות בכך שהוא קצר, תמציתי ,נקודתי, מכירתי, ברור ומכוון בדיוק למטרה אותה אתם רוצים להעביר לגולש.

ועל מנת לבצע אקט של "מכירה" יש את פרטי ההתקשרות ואף טופס קצר של יצירת קשר המאפשר לקבל את פרטי הגולש ולחזור אליו.

 

אתר סטטי / תדמיתי

אתר סטטי הינו אתר תדמיתי מעין "פולדר" "קצר וקולע" בעל מספר עמודים קטן 4 עד 7 עמודים המציג בדרך כלל את "פרופיל החברה", מגוון ה-"שרותים" אותם בעלי האתר מספקים, ה-"מוצרים" שבעלי האתר מוכרים, "דוגמאות" או "לקוחות" לדוגמא וטופס "יצירת קשר". 

ומבחינה "פונקציונלית" האתר "פשוט" יחסית ואינם מחוברים למערכת ניהול כלשהיא,  לבצע שינויים עדכונים או תוספות אפשר רק על ידי פנייה לחברת "בניית אתרים" ובמחיר התואם את שעות העבודה.

ככל שהאתר "פשוט" מבחינה פונקצינלית כך הוא "מורכב" מבחינת התכנון והעיצוב, האתר צריך להיות "מראה" של העסק בתוך הרשת ולגרום לגולש לעצור באתר ולהתחיל להכיל את ה-"תוכן" באתר. מכיון ויש לנו מספר עמודים קטן אפשר להתעמק בעיצוב של כל עמוד ועמוד להבדיל מ-"אתר דינמי" בעל אלפי עמודים כמעט זהים.

התוכן צריך להיות "מהמם" בעל תמונות איכותיות ומושכות שהרי "תמונה שווה אלף מילים" ואף אנימציות מסוג "פלאש" שאנימציה או וידאו שווה לאלף תמונות, אפשר אף לבנות את האתר כולו בטכנולוגית "פלאש".

האתר חייב להכיל הן עיצוב מושך אך גם תוכן איכותי ללא אחד מהמרכיבים הנ"ל האתר יכול להיות עוד אחד ממאות מיליוני האתרים שאף אחד לא מכיר ולא מגיע אליהם גם לא בטעות, לכן מעבר לבניה ולעיצוב צריך לשכור שרותי "חברת תוכן" מקצועית שתדאג להשלים את החבילה.

אתר סטאטי מכיל מספר עמודים סטאטיים המחוברים בינם לבין עצמם הכתובים בשפת HTML וכל שינוי יחייב שינוי בקוד המקור. מספר העמודים האופטימלי לאתר סטאטי הוא מקסימום 20 עמודים. באם יש יותר או שיש צורך בעדכון תוכן שוטף עדיף לעבור לאתר דינאמי המאפשר לבעל האתר לעדכן את האתר בעצמו ללא תלות בחברה לבניית אתרים. 

 

אתר דינאמי

אתר דינאמי בנוי תוך שילוב של מערכת ניהול תוכן הנקראת גם Back Office ומנוהל על ידי "בסיס נתונים" חיצוני האוגר את כל המידע.

האתר מורכב מדפי אינטרנט המכילים מידע על בעלי האתר, השרותים או המוצרים אותם אתם מספקים, תמונות, וידאו, חדשות, מאמרים, ארועים, פורומים בלוגים, מנוע חיפוש פנימי, סטטיסטיקות, צור קשר ועוד ועוד. 

המערכת מאפשרת לבעלי האתר לערוך תוכן באופן עצמאי וללא תלות בחברה חיצונית לכל שינוי ועדכון.

המערכת מאפשרת הוספת כמות בלתי מוגבלת של דפים, קטגוריות, משתמשים, תפריטים ועוד ועוד ההופכת את האתר לאתר מעניין המתעדכן כל הזמן וגורם לגולשים לשוב ולהתעדכן בחדשות, דפים דינאמיים גם תורמים לשיפור הדרוג במנועי החיפוש ובמיוחד בגוגל. ישנם סוגים שונים של אתרים דינאמיים , ההבדל הוא ביכולות הניהול בחדשנות מערכת הניהול ובכמות האופציות הקיימות והעתידיות.

מבחינת "עיצוב האתר" אתר דינמי בנוי יותר על תוכן ולכן העיצוב יהיה יותר "שבלוני" תפריט קבוע למעלה או בצד, חדשות "נגללות" וכך יהיו מאות, ואפילו עשרות אלפי דפים.

אחד היתרונות החשובים בבחירת אתר דינמי הינו השארת ה-"מפתח" לאתר אצלנו בידיים ולהיות בשליטה כל הזמן.

אתר דינמי מתאים לכל בעל עסק שיש לו שירותים או מוצרים המתעדכנים כל הזמן כגון מתווכים, כ"א, וכו'

 

אתר פלאש

אתר פלאש הוא אתר תדמיתי הבנוי בטכנולוגיית פלאש המעניקה לו יכולות אנימציה מרהיבות עיצוב אינטראקטיבי ומראה ייחודי.

אתר פלאש כולל מספר עמודים בעלי אנימציות, מלל, וידאו, מוסיקה ותמונות המתארים את בעל האתר או העסק, וכן טופס ליצירת קשר. באתר פלאש הדפים אינם מחוברים למערכת ניהול כלשהיא, האתר נבנה ע"י בונה האתר וניתן לבצע בו שינויים עדכונים או תוספות גם לאחר שנבנה ע"י פנייה לבונה האתר ובמחיר התואם את היקף וכמות השינויים.

 

חנות / קטלוג

היקף העסקאות באינטרנט בעולם כולו היום מתקרב ל- 50 מיליארד דולר בחודש. הכל נסחר ברשת מה איתך?

חנות אינטרנט מציגה את המוצרים השירותים והיתרונות שלך לגולש, מאפשרת חלוקת המוצרים ע"פ קטגוריות ויוצרת סדר ונגישות קלה למשתמש.

החנות מעוצבת באופן אישי כך שתותאם לסוג ואופיו של העסק. ניתן להוסיף דפים, קטגוריות ומוצרים ללא הגבלה.

 

 


 

veredlogo
אודות כותבת המאמר:שמי ורד ואני יועצת ומעצבת גרפית, אשמח לענות לשאלות vered@reach.co.il

Leave Comments